Wednesday, January 12, 2011

Kenapa??

10 soalan tentang diri saya kenapa dan sebabnya : 

1. Kenapa nama saya Nor Adibah?
Sebabnya, mak saya nak bubuh nama Farah Adibah, last-last kena tukar sebabnya dalam tahun yang sama, cousin saya mak dia dah letak dulu nama Farah kat anak dia sbb dia lahir dlu dari saya, so, oleh sbb mak takut dicop tiru, dia letak nama Nor Adibah saje... klasik kan nama tuh?!

2. Kenapa umur saya 24 tahun 1 bulan?
Sebabnya, belum nak masuk umur 25 tahunla! haish~ cepatnya...!

3. Kenapa saya suka warna purple dan Hitam?
sebabnya, entahlah... tiap kali nak beli barang je, choice mesti warna purple...pelik juga.. ape yang best warna purple pun xtau... kalu bab baju pulak, mesti nak color hitam... kat dalam almari nih majoriti semua warna hitam.. so jgn terperanjatlah kalu sy asyik pakai bju warna hitam je....


  
4. Kenapa saya ada kereta kancil jer?
sebabnya, buat masa sekarang nih, saya tak mampu lagi nak beli kereta yang lebih canggih dari kancil kesygan ku ini... lagi pun kete kancil nih dah banyak berjasa kat diri saya.. so rase nak tukar tuh mmg xda niat lagi sekarang nih...


5. Kenapa saya suka tidur?
sebabnya, tidur adalah perkara yang paling mujarab untuk kita lari dari masalah dan itu adalah salah satu hobi sy diwaktu lapang...



6. Kenapa saya suka berangan?
sebabnya, ada benda yang kita nak tapi tak dipenuhi ataupun tak dapat dalam waktu yang singkat.....so, mana tahu angan-angan tue leh jadi kenyataan 1 hari nanti...jadi..saya mesti berusaha!!

7. Kenapa saya suka tengok citer korean drama?
sebabnya, saya suka tengok gaya percakapan diaorang yang tlh dialihkan ke dialek bahasa melayu... klakar dan cute je suara dia..... pulak tu mereka cantik2 dan hensem.. memandangkan sy teringin nak ke sana dan rasenya tak taulah bila dapat pergi, jadi tgk citer korea pun dah cukup...

First Wives Club
8. Kenapa saya tak masuk Universiti?
sebabnya, saya hanya belajar di Politeknik sahaja.. rasa nak sambung blajar di Universiti akan direalisasikan suatu hari nanti bila saya sambung pengajian saya diperingkat yg lebih tinggi.. cehwah! ye..ye..oo je ko dyba..



9. Kenapa saya suka bercakap terus terang?
sebabnya, saya tak suka simpan atau pendam apa yang saya suka dan tak suka kat dalam hati..sebabnya itu lebih bahaya... jadi, saya lebih suka berterus terang... dan itu memang attitude saya...

10. Kenapa saya belum berkahwin?
sebabnya, cit! ape punya soalan dah nih...nak jawab ke tak nak?...hmmm.. ah! jawapannya tunggu dan lihat ~


Sekian~

No comments:

Post a Comment